Mijn website wordt vaak gevonden via Google. Dat weet ik omdat ik wekelijks een telefoontje krijg met “ik vond je website via Google” Dat is dus een feit waar je onmogelijk om heen kan. Het eerste wat me opvalt aan dat soort telefoontjes is, dat mensen graag willen weten hoe mijn werkwijze is. Daarop volgend komt er ook vaak een negatieve ervaring met een andere vormgever. 

Teamwork
Tijdens zo’n eerste telefoon gesprek ben ik eerlijk; ik hou van een goedlopende samenwerking waar vaart in zit. Teamwork! Dat begint al tijdens het telefoon gesprek. Ik hoor graag wat soort project het is. Ik luister aandachtig waar de potentiële klant over praat en wat belangrijk is. Daarna beantwoord ik alle vragen die deze persoon heeft. Uiteindelijk vertel ik nog wat over mezelf en stel zonodig vragen die belangrijk zijn. Bijvoorbeeld over wat ze zelf qua ontwerp in gedachten hebben, of ze voorbeelden van de stijl die ze in gedachten hebben. Ook voorkeur van kleur of font vraag ik naar, mocht dat belangrijk zijn bij het project.

Budget
Mocht de klant enthousiast geworden zijn (en dat zijn ze eigenlijk altijd) dan vraag ik om wat informatie te mailen. Aan de hand van die informatie, ga ik een offerte op maat maken die binnen het budget van de klant past. Ik probeer de offerte altijd binnen een dag te sturen, want ook hier hou ik van aanpakken en doorgaan.

Akkoord!
Zodra ik akkoord krijg van de (nu officieel) klant, wil ik zo snel mogelijk aan de slag en vraag om de informatie die nodig is om te starten, bijv de content van het boek. Ik werk graag gepassioneerd aan een opdracht waarbij de vaart erin blijft. Zodra een klant een project drie maanden laat liggen, verlies ik mijn interesse in het project en dat willen we graag vermijden natuurlijk. Daarom zit ik in sommige gevallen de klant achter de broek aan. Van mailtjes met ‘heb je al naar het bestand gekeken? Zijn er nog correcties?’ Moet je dan ook niet raar op kijken, als het naar mijn zin te lang duurt. Gestelde deadlines worden dan ook nagenoeg altijd gehaald.
Tijdens het proces houd ik de klant op de hoogte door het sturen van een PDF waarin de klant correcties kan aangeven tot we bij een uiteindelijk perfect resultaat komen.

Afronding
Tijdens de afrondende fase krijgt de klant een printklare PDF, wat direct naar een drukker gestuurd kan worden, samen met de factuur. Als de klant het drukproces ook aan mij overlaat, dan zorg ik er voor dat de bestanden naar de drukker gaan die het uiteindelijke resultaat direct naar de klant stuurt.

Helder. Duidelijk. Snel!

Wil je na het lezen van dit artikel meer informatie? Of wil je liever gelijk een afspraak maken? Bel of mail voor een vrijblijvend gesprek.

 27 lezers

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. De privacy verklaring kunt u hier lezen.

Sluiten